Friday 7 December 2012

jaUh taPi dEkAt

currently listen to 'monster' by bigBang..

rasa lama tak berjiwang dekat blog. 

kami jauh, kalau dulu sorang dekat utara sorang kat selatan, la ni, dia masih di utara, aku bertukar lokasi ke pantai timur.  tapi still rasa macam dekat.  sebab kami suka berlakon macam dekat. hehe..

"balik ni jemput ye, dah kat belakang ofis ni.. " - (padahal tengah lari2 kejar bas time kerja kl)

"lapar la, balik ni bawak makan chicken chop k.." - (padahal makan roti dalam bas sebab memang ada spare - perjalanan nak balik ke rumah dekat sejam woo.. mau tak lapar.. )

bila tengah basuh baju atau gosok baju - "baju xx dah gosok sayang?" aku jawab- "dah".. kelas kau jah.. dua2 pandai berlakon.. hehehe..

masa first jumpa dulu sangat la kontroversi, haha.. okay, aku sorok dari makitam aku (aku taknak cakap aku tipu, cuma aku 'sorok', hmmm jahat aku).. tak nak cerita lanjut, tak baik.. hehe

lepas dari tu je, aku tak kua dah hujung2 minggu.  proses mengambil hati mereka2 balik katenya.. aku tau aku salah, tapi mereka pun macam malas dah sebab faham sangat, kalau aku nak, aku jenis nekad. (walaupun gaduh2 dengan siblings aku sekali).. hehe.  aku selalu fikir, time flies - lama2 nanti lupa la tu.. lagipun betul lar, kami bukan macam orang lain boleh jumpa hujung minggu. dua atau tiga bulan sekali dah cukup ok dah.  tapi dia pandai buat kami rasa dekat.  ;)

dia pernah cakap, dia akan tau kalau aku berlaku curang, Gulp! hehe.. sebab itu perhubungan jarak jauh ni sangat2 memerlukan kepercayaan & kesetiaan campur sedikit kebebasan - - hehe, test sikit.. ;P

sebenarnya aku rindu dekat dia ni T_T, yang kelakar kadang2 kami akan cuba apa saja cara untuk berjumpa, sekarang ni lebih berat sebab cuti hujung minggu kami tak sama. plan macam2 tapi still susah gak.  hujung2 tahun ni pun sibuk.. huhu sedih..
Google Img

recently, aku ade test dia, buat2 merajuk - hobi baru, padahal dia takda buat salah apa2 pun, and aku pun takda sentap dengan dia. cuma saje jek. haha.. last2 aku pulak yang jadik kesiannya dekat dia sebab aku buat dia macam tu.  aku letak 'alert off' dan tidur.. 31 missed calls sepanjang malam.. (tu pun sebab credit habis).. hee plus bbm sedih2 dia.. tengah sakit pulak tu... lepas tu time dia kat rumah, so family dia aware la dengan keserabutan dia... warghhhh!!!  kesian dia.. taubat lepas ni taknak buat lagi macam tu.. sebab tu takda isu pun.. mahap yer sayang.. ;)

err.. dulu ada isu pasal status . . since kami pun takdela beria-ria buat MoU and declare date - tak official bagai2 (konon2 perhubungan matang)... and dia pun tak nak letak dekat muka buku. so aku dah okay dah. faham sebab ex yang sebelum ni pun ada pendirian macam ni jugak.

tapi

baru2 ni, dia kata, letaklah status.. ok, dah letak,  dp dia pulak is 'us' . .errr.. kami tak ada gambar bersama banyak pun, so balik2 tu je la..  dia kata nape tak letak?.. ehh.. dah terbalik pulak sekarang.  dia pulak macam nak merajuk sebab aku tak letak pic kami buat dp dengan alasan - tak ada collection.. hehe.. kesimpulannya, aku plak yang macam blur bila dia nak start expose our relationship yang tak seberapa ni... ni yang makin sayang ni... -dengan harapan kawan2 lain mendoakan hubungan kami ke fasa seterusnya.. amin.. Insya Allah..

- aku bersyukur kepada Allah atas petunjuk 'itu' - Alhamdulillah . . 

No comments: