Sunday 21 January 2018

2018...

Assalamualaikum.. selepas 3 tahun.. hahahahha..
and anak aku pun dah nak masuk 3 tahun.. macam tu la kan.. kepesatan teknologi.. lambakan media2 sosial.. sampai tak pasti nak catch up yang mana.. sekarang tinggal satu je akaun media sosial.. instagram! tu pun tak fully utilized.. boomerang laa.. livelaa ig story laa.. memang tak terkejarnya aku..

anyway.. untuk tahun 2017.. dah lepas satu azam yang sangat signifikan dan besar maknanya bagiku dan keluarga  iaitu untuk mendiami kediaman sendiri... Alhamdulillah.. cukuplah rumah comel dulu untuk kami 3 beranak.. nak mengemas pun tak susah.. bucu jumpa bucu.. petak jumpa petak ajer.. (tapi sekali bila anak kau dah pijak biskut atas karpet kau memang mampu tersenyum aje)... ^_^

Our Awliyaa Irdina pun dah masuk playschool, dekat sikit dengan office mommy..  macam2 ragam la si kenit tu.. ada hari tak nak mandi, ada hari gembira, ada hari mandi okay tapi taknak pakai tshirt school pulak, ada hari nak pilih gown, ada hari pura2 tidur.. mulut pun dah kepoh.. hahaha akal pun banyak.. kadang2 kalau buat pasal selalu ugut tak sayang mommy ek.. lepastu mula la mengongoi paut2 kaki kita minta maaf..

paling comel bila dia dapat sesuatu she will say terima kasih mommy terima kasih mommy ulang2.. hihi.. mommy pun jawab sama2 sayang sama2 sayang ulang2 ajuk dia.. tapi kalau we say NO tuuuu.. tudia tudia tudia... makin kuat meraung macam kena pukul.. mommy garang jugak sebenarnya.. kalau bukak pintu yard belakang tu rasanya boleh bergegar satu blok b tu..😅

seronok kalau ada masa boleh coret2 dekat blog ni.. sebab tu aku tak nak delete blog ni.. cuma
tu la.. jauh sangat rupanya gap aku tinggal - last update 2015?.. haha time Awliyaa lahir.. tahun ni pun dah nak masuk tahun ke -4 Annyversary.. belum planning apa2 lagi.. kita tengok camna.. silap2 next post untuk anniversary ke-5 😏..

dalam hidup yang macam roller coaster ni ada banyak jugak masa2 kesedihan.. banyak jugak yang aku dah tempuhi.. masalah kerja.. kawan2.. cuma tula.. mungkin lepas ni dah malas nak ambik tau pasal orang sangat atau elakkan dari terjebak nanti terleka dan lupa my priority.. tu la salah satu sebab  deactivate fb sebab banyak sangat anasir negatif yang aku sendiri tak dapat control dari terjebak.. lepas tu aku akan fikir dan buat aku jadi sedih.. 😩 move on laa orang sekarang punya ayat..

ada muka mommy dia tak budak ni..

No comments: